Veneiden kansirakenteet

Tämän luokan tuotemerkit

Logo SPRENGER
Hemin filosofia. Sprenger GmbH:n metallitehtaiden filosofia on aina ollut valmistaa korkealaatuisia tuotteita. Tämä näkyy jo niiden materiaalivalikoimassa. Yritys käyttää ainoastaan korkealaatuisia materiaaleja ja komponentteja voidakseen tarjota asiakkailleen luotettavia ja erittäin kestäviä tuotteita. Erityiskoulutetun henkilökunnan johdonmukainen, huolellinen ja ammattitaitoinen työskentely sekä jatkuva laadun- ja valmistuksenvalvonta omilla testauslaitteilla kaikissa tuotantovaiheissa ovat heille tärkeitä. Kaikki HS-logolla varustetut tuotteet valmistetaan Iserlohnissa, Sauerlandin alueella sijaitsevassa tuotantolaitoksessa, ja niillä on näin ollen tunnettu "Made in Germany" -laatu. Sprengerin myydyimpiin tuotteisiin kuuluvat lohkot tai järjestäjät, perän jatkeet ja kiinnittimet.
Tutustu kaikkiin SPRENGER tuotteisiin nyt
Logo LEWMAR
Lewmar on kehittänyt innovatiivisia ja luotettavia merenkulkutuotteita vuodesta 1946 lähtien, jotta voit nauttia stressittömästä ajasta vesillä. Lewmar tarjoaa laajan ankkuri- ja vinssi-, luukku- ja luukkuvalaisin-, vinssi- ja laitteistovalikoimansa ansiosta täydellisiä ratkaisuja niin pienille vuokraveneille kuin megajahdeillekin. Tuotanto tapahtuu Lewmarin omissa tuotantolaitoksissa Yhdistyneessä kuningaskunnassa, mikä on kaikkien Lewmarin tuotteiden korkean laatustandardin perusta.
Tutustu kaikkiin LEWMAR tuotteisiin nyt
Logo BLUE WAVE
75 vuoden kovan työn jälkeen Blue Wave on edelleen perheyritys, joka jatkaa samoja perinteitä kolmannessa sukupolvessa. Yritys on yksi maailman suurimmista purjehdustarvikkeiden valmistajista, ja sen tuotevalikoimaan kuuluvat muun muassa takilaruuvit, pultit, vaijerit, terminaalit ja silmälevyt.
Tutustu kaikkiin BLUE WAVE tuotteisiin nyt
Logo PFEIFFER
Pfeiffer Marine on valmistanut meriveden kestäviä alumiinisia kansiliittimiä yli 40 vuoden ajan. Oman kehitystyön ja joustavan tuotannon ansiosta se voi valmistaa telakoille sekä sarja- ja yksilöllisiä osia jälleenmyyjille.
Tutustu kaikkiin PFEIFFER tuotteisiin nyt
Logo SELDEN
Purjehtiminen opitaan harjoittelemalla. Tämä pätee myös veneen varusteiden rakentamiseen. Aktiivisina purjehtijoina ruotsalaisen SELDÉNin insinöörit tietävät tarkalleen, millaiset ominaisuudet ovat tärkeitä toiminnallisia varusteita suunniteltaessa. Vuodesta 1960 lähtien he ovat sisällyttäneet tietotaitonsa tuotteisiinsa. Nykyään SELDÉN-konsernilla on toimistoja ja tuotantolaitoksia Englannissa, Alankomaissa, Ranskassa, Yhdysvalloissa ja Hongkongissa, se työllistää 220 henkilöä ja tuo jatkuvasti markkinoille uusia innovaatioita, kuten liukulaakeripalikat.
Tutustu kaikkiin SELDEN tuotteisiin nyt
Purjehdus on intohimo, ja se on entistäkin hauskempaa, kun aluksella on täydelliset purjehdusvarusteet. Mutta mitkä tuotteet ja tarvikkeet ovat välttämättömiä purjeveneessä? SVB:ltä löydät oikeat purjehdusvarusteet ja ihanteelliset kansivarusteet edulliseen hintaan! Lisätietoja Kansi...
Kansi

On-deck equipment for sailboats 

Our videos

YouTube-video

- A short guide - 

Rigging

Also known as the mast with its standing and running rigging - the heart of any sailing vessel and must be fully functional. Besides the sails, the rig also includes the shrouds/wire cables that hold the mast upright, furlers, blocks, eye plates, pulleys, as well as repair kits for the sail. 

Standing rigging

On board, standing rigging comprises everything that serves to support the mast and reinforce the spars. As the name suggests, this type of rigging is fixed and not moved. It also includes backstays or running backstays that may consist of a combination of steel wires and ropes. The rig should be checked at regular intervals. The best time to do this is when repositioning the mast. If you notice any kinks in the wires, they should be inspected urgently. Under certain circumstances, faulty standing rigging can lead to a mast break.

Running rigging

Ropes, tackles and halyards that move or "hoist" the sails are part of a boat's running rigging, as are boom vangs and boom brakes. They should be checked at least once a year, but of course an experienced skipper will always keep a close eye on the running rigging, as it is subject to heavy wear during the season. 

Winches

Winches bear the tensile forces of the halyards and sheets. For halyards (the lines that pull the sail up on the mast), the winches are attached either directly to the mast or to the cockpit, in the case of deflected halyards. Choosing the right winch size depends on loads to be carried and the size of the boat. Different types of winch include so-called self-tailing winches or simple standard winches, but now there are also electric winches that are particularly suitable for small crews or very large boats. Operated with winch handles, these are also available in different versions.

Tracks, cars and traveller systems

Genoa cars serve to lead the jib sheet to the winch. One can adjust the fairleads position by moving the car on the track to alter the sail's shape (move the genoa lead to change the power of the foot and leech of the genoa).

Mooring lines/cleats

Cleats are mainly located at the bow and stern, where they securely fasten the ship while at port. A cleat in the middle of the ship, serves as a spring line cleat, which is a diagonal attachment of the vessel while docked that secures the ship against forward and backward movement caused by wind or waves.

Roller furling systems

Roller furlers are typically used for foresails but a mainsail may also be furled. In contrast to classic jib hanks or bolt ropes, roller reefers are very user-friendly. They are particularly popular with single-handed and cruising sailors, but are also a practical solution for small crews. In terms of handling, roller reefing systems get a big thumbs up. However, some compromises have to be made when it comes to performance, which is reduced due to less sail area and poorer sail shape, so sails usually cannot be adjusted to wind conditions as well. Options for changing sail are greater, but more complex and risky, especially in strong winds.

Blocks and Deck Organisers

Blocks are used on board mainly to redirect lines and sheets, or in the form of a tack to reduce the pressure on a sheet. Modern blocks are mostly made of plastic, aluminium or steel. They have ball bearings or plain bearings so that lines run better. As with winches, you should look after your blocks and give them due care and attention. After each time you sail at sea, these should be rinsed once with fresh water, as should the deck, sheets and winches, which will extend their lives by a few years. On the plus side, you can do it all in one wash! 

Got a question or need help choosing the right equipment for your mast and deck? Contact us and seek advice from real sailors, sailmakers and technicians!

Asiakasarviot & arvostelut

Kaikki arvostelut (149.814)
Käyttäjäprofiilin kuvake

Tiina A. osoitteessa 18.02.2024

Tilausprosessi ja toimitus suvuivat erinomaisesti. Viisi tähteä

Käyttäjäprofiilin kuvake

Mika L. osoitteessa 27.09.2023

hyvä ja nopea palvelu